Romeinse Filmavond

Announcements about reenactments, conferences, history faires and other Roman organizations and events. Tell us what's happening in *your* Province this week!

Moderator: Aldus Marius

Romeinse Filmavond

Postby Tiberius Dionysius Draco on Wed Jun 04, 2003 3:09 pm

Salvete allen,

gewoon een ideetje dat ik onlangs had. Misschien kunnen we eens i.p.v. gewoon ergens in één of ander café bijeen te komen een filmavond organiseren ofzo?

Dit houdt dan in dat we die avond enkel Romeinse films bekijken (Spartacus, Gladiator, Ben Hur, ...).

Wat denken jullie?

Vale,

Tiberius
User avatar
Tiberius Dionysius Draco
Curator
Curator
 
Posts: 458
Joined: Sun Sep 01, 2002 5:18 pm
Location: Belgica

Postby Quintus Aurelius Orcus on Wed Jun 04, 2003 4:42 pm

Tiberii,
geen slecht idee, maar waar wil je deze evenement houden? En wanneer?
En wat de filmlijst betreft, we kunnen ook minder bekede films opzetten of gewoon een lijst samenstellen met alle romeinse films die te pruimen waren (geen Arena of Amazons and Gladiators dus, die waren barslecht).

Romulus
Quintus Aurelius Orcus
Rector ColRel
Rogator
Princeps gentis Aureliae
User avatar
Quintus Aurelius Orcus
Senator
Senator
 
Posts: 937
Joined: Sat Sep 14, 2002 5:05 pm
Location: Ghent, Belgica

Postby Tiberius Dionysius Draco on Wed Jun 04, 2003 4:47 pm

Romulus Aurelius Orcus wrote:geen Arena of Amazons and Gladiators dus, die waren barslecht.


Waarom niet, we mogen toch ook al eens lachen :D

Ik zou dit zeker en vast na de examens doen, verdere details kunnen daarna anders besproken worden.


Vale,

Tiberius
User avatar
Tiberius Dionysius Draco
Curator
Curator
 
Posts: 458
Joined: Sun Sep 01, 2002 5:18 pm
Location: Belgica

Postby Quintus Aurelius Orcus on Wed Jun 04, 2003 4:50 pm

ok amazons and gladiators was gedaan in de stijl van xena, dus daarmee kunnen we wat lachen. Maar Arena was gewoon barslecht. Het stelde romeinen voor als barbaren die op seks en macht belust waren.
ze hebben van Romeinen stereotypen gemaakt gelijk alle Romeinen echt zo waren?
vale

Romulus
Quintus Aurelius Orcus
Rector ColRel
Rogator
Princeps gentis Aureliae
User avatar
Quintus Aurelius Orcus
Senator
Senator
 
Posts: 937
Joined: Sat Sep 14, 2002 5:05 pm
Location: Ghent, Belgica

Postby Tiberius Dionysius Draco on Wed Jun 04, 2003 9:11 pm

Salvete,

ik stelanders voor om 3 films ofzo uit te kiezen:

- een klassieker (Cleopatra, Spartacus, ...)
- een grappige (Amazones and Gladiators, ...)
- een moderne (Gladiator, Titus Andronicus, ...)

nog suggesties iemand? Wat vinden de andere Belgae trouwens van dit idee, want tot nogtoe heb ik enkel Romulus en mijn broeders erover kunnen uithoren.

Valete,

Tiberius
User avatar
Tiberius Dionysius Draco
Curator
Curator
 
Posts: 458
Joined: Sun Sep 01, 2002 5:18 pm
Location: Belgica

Postby Marcus Pomponius Lupus on Wed Jun 04, 2003 9:26 pm

Ahoi,

Wel, als je hem kan vinden : "Titus", wat niet het "Titus Andronicus" is dat al werd voorgesteld, tenzij je die bedoelt maar er een verkeerde titel aan hebt gegeven. De film die ik bedoel heet gewoon "Titus", niets meer, maar is helaas moeilijk te vinden :-(

Titus
Marcus Pomponius Lupus
Iurisconsultus
User avatar
Marcus Pomponius Lupus
Eques
Eques
 
Posts: 307
Joined: Fri Aug 30, 2002 8:40 pm
Location: Belgica

Postby Tiberius Dionysius Draco on Wed Jun 04, 2003 10:59 pm

Vale Lupe,

Marcus Pomponius Lupus wrote:Wel, als je hem kan vinden : "Titus", wat niet het "Titus Andronicus" is dat al werd voorgesteld, tenzij je die bedoelt maar er een verkeerde titel aan hebt gegeven. De film die ik bedoel heet gewoon "Titus", niets meer, maar is helaas moeilijk te vinden :-(


Mijn broer zei me nochtans dat het Titus Andronicus was, maar hij bedoelde waarschijnlijk het toneelstuk, niet de film.

Over de zeldzaamheid van "Titus" kan ik in ieder geval zeggen dat onze Merelbeekse videoboer hem wel nog heeft (in DVD-vorm weliswaar) aangezien mijn 2 broers hem daar reeds een gehuurd hebben.

Optime vale,

Tiberius
User avatar
Tiberius Dionysius Draco
Curator
Curator
 
Posts: 458
Joined: Sun Sep 01, 2002 5:18 pm
Location: Belgica

Postby Marcus Pomponius Lupus on Wed Jun 04, 2003 11:06 pm

Heyho,

Welja, het personage heet voluit Titus Andronicus en ook bij Shakespeare heeft het stuk de titel Titus Andronicus, maar de film waar ik het over had heet dus enkel "Titus". Dat ze hem in merelbeke hebben is super, ik ga er zeker eens om dan, maar voor de filmavond, dat moet jij maar weten, erg toegankelijk is de film niet en het is een wereld van verschil met toestanden als Gladiator en Spartacus. Ik hou enorm van Shakespeariaanse toestanden (Othello ! Iago !) maar het zou kunnen dat de film voor anderen misschien helemaal niet zo tof zal zijn ;-) Nuja, eens proberen kan geen kwaad natuurlijk

lup
Marcus Pomponius Lupus
Iurisconsultus
User avatar
Marcus Pomponius Lupus
Eques
Eques
 
Posts: 307
Joined: Fri Aug 30, 2002 8:40 pm
Location: Belgica

Postby Gnaeus Dionysius Draco on Wed Jun 04, 2003 11:27 pm

Wie hem niet leuk vond kan dan een bak nootjes over Lupus uitkieperen ;).

Draco
Gn. Dionysius Draco Invictus
User avatar
Gnaeus Dionysius Draco
Curialis
Curialis
 
Posts: 1618
Joined: Fri Aug 30, 2002 8:04 pm
Location: Belgica

Postby Quintus Aurelius Orcus on Thu Jun 05, 2003 11:12 am

een bak nootjes, Draco? Dat is nog zacht uitgedrukt. Wat dacht je van hem eerst wat te folteren. :twisted:
moahahaha. euh, zo twisted evil lach verliest zijn kracht als er niemand is die hem kan horen.
de film amazons en gladiators moet je niet huren. die heb ik hier liggen op video en niet dvd.
Romulus
Quintus Aurelius Orcus
Rector ColRel
Rogator
Princeps gentis Aureliae
User avatar
Quintus Aurelius Orcus
Senator
Senator
 
Posts: 937
Joined: Sat Sep 14, 2002 5:05 pm
Location: Ghent, Belgica

Postby Marcus Pomponius Lupus on Thu Jun 05, 2003 11:40 am

Folteren ? Omdat ik jullie Romeinse Barbaroi een beetje cultuur zou aanleren, hmpf ! ;-)

lup
Marcus Pomponius Lupus
Iurisconsultus
User avatar
Marcus Pomponius Lupus
Eques
Eques
 
Posts: 307
Joined: Fri Aug 30, 2002 8:40 pm
Location: Belgica

Postby Marcus Pomponius Lupus on Thu Jun 05, 2003 11:42 am

whadayaknow, die compleet nutteloze posting van daarnet was m'n 100e, nootjes voor iedereen ! :-D

Optio Lupus
Marcus Pomponius Lupus
Iurisconsultus
User avatar
Marcus Pomponius Lupus
Eques
Eques
 
Posts: 307
Joined: Fri Aug 30, 2002 8:40 pm
Location: Belgica

Postby Q. C. Locatus Barbatus on Thu Jun 05, 2003 12:46 pm

ik stel voor om ook "the life of Brian" mee op te nemen in het discours. Ok, het is (helemaal) niet historisch correct, maar wel uitermate grappig. Monthy Python staat altijd garant voor een leuke filmavond.

Ik heb het ding op DVD beschikbaar.
Last edited by Q. C. Locatus Barbatus on Thu Jun 05, 2003 12:57 pm, edited 1 time in total.
Quintus Claudius Locatus Barbatus
Rector
Princeps Gentis Claudiae
Consul
Senator
Patricius
Q. C. Locatus Barbatus
Senator
Senator
 
Posts: 525
Joined: Sat Aug 31, 2002 6:32 pm
Location: Gent

Postby Quintus Aurelius Orcus on Thu Jun 05, 2003 12:56 pm

komaan Lupus, een avondje folteren kan nie zo slecht zijn. Ik beloof u dat je het zult overleven. :lol: :twisted:
ok we hebben al een lijst met films. de vraag is nu alleen: waar en wanneer zal het plaatsvinden?
vale
Romulus
Quintus Aurelius Orcus
Rector ColRel
Rogator
Princeps gentis Aureliae
User avatar
Quintus Aurelius Orcus
Senator
Senator
 
Posts: 937
Joined: Sat Sep 14, 2002 5:05 pm
Location: Ghent, Belgica

Postby Tiberius Dionysius Draco on Thu Jun 05, 2003 7:49 pm

Salve Romule,

Romulus Aurelius Orcus wrote:waar en wanneer zal het plaatsvinden?


Ik stel anders voor dit hier te organisere, in de Villa Dionysia. Wanneer is een hangt ervanaf, zeker en vast na de examens and misschien is het ook best dat iedereen dan kan komen (en niet ergens op een strand in Spanje bruin zit te bakken).

Wie is trouwens allemaal geïnteresseerd in zo'n filmavond :?:

Vale bene,

Tiberius
Last edited by Tiberius Dionysius Draco on Sat Jul 12, 2003 3:03 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Tiberius Dionysius Draco
Curator
Curator
 
Posts: 458
Joined: Sun Sep 01, 2002 5:18 pm
Location: Belgica

Postby Marcus Pomponius Lupus on Thu Jun 05, 2003 8:25 pm

Iets compleet naast de kwestie,

Tiberi, om iets te citeren, moet je enkel op die knop "quote" drukken bovenaan, naast de B I en U, er vervolgens de tekst achterzetten (via copy-paste bv) en dan nogmaal op die knop "quote" drukken, in "preview" kan je trouwens altijd eens kijken of het is gelukt of niet.

Ivm de filmavond, de examens lopen bij ons tot 26 juni, maar die avond ben ik al bezet en de dag erop heeft draco nog examen, dus dat zal al niet gaan, de 27e trappen Draco en ik het dan af, om ergens de 2e juli terug te zijn, vanaf de 3e juli zal het dus voor mij passen.

blok ze kerels, blok ze !
lup
Marcus Pomponius Lupus
Iurisconsultus
User avatar
Marcus Pomponius Lupus
Eques
Eques
 
Posts: 307
Joined: Fri Aug 30, 2002 8:40 pm
Location: Belgica

Postby Quintus Aurelius Orcus on Thu Jun 05, 2003 8:37 pm

merci Lupus
van hetzelfde voor jullie.
ivm de filmavond in juli zou het dan moeten plaatsvinden in het weekend ofzo voor degene die een vakantiejobs hebben zou het misschien leuk ijn om dit te doen op een vrijdag- of een zaterdagavond.

Romulus
Quintus Aurelius Orcus
Rector ColRel
Rogator
Princeps gentis Aureliae
User avatar
Quintus Aurelius Orcus
Senator
Senator
 
Posts: 937
Joined: Sat Sep 14, 2002 5:05 pm
Location: Ghent, Belgica

Quoteren, wie z'n best doet zal het leren

Postby Tiberius Dionysius Draco on Thu Jun 05, 2003 9:56 pm

Salev Lupe,

Marcus Pomponius Lupus wrote:Iets compleet naast de kwestie,

Tiberi, om iets te citeren, moet je enkel op die knop "quote" drukken bovenaan, naast de B I en U, er vervolgens de tekst achterzetten (via copy-paste bv) en dan nogmaal op die knop "quote" drukken, in "preview" kan je trouwens altijd eens kijken of het is gelukt of niet.


Ik weet wel hoe ik iemand moet quoten hoor Lupus, maar ik was een beetje gehaast en heb per ongeluk een [ gedeleted en geen preview gedaan (hetgeen ik anders altijd doe).

En dan nog een vraagje: wat voor spijs an drank gaan wij nuttigen op deze avond? Enkele amphora's en wat olijven of pullen bier en zakken chips/nootjes?

Hmm, ik denk dat ik al weet welke jullie gaan kiezen :D

Vale bene,

Tiberius
User avatar
Tiberius Dionysius Draco
Curator
Curator
 
Posts: 458
Joined: Sun Sep 01, 2002 5:18 pm
Location: Belgica

repeteren, repeteren, wie oefent zal het leren!

Postby Q. C. Locatus Barbatus on Thu Jun 05, 2003 10:16 pm

alweer veel om op te reageren:

Iets compleet naast de kwestie,

Tiberi, om iets te citeren, moet je enkel op die knop "quote" drukken bovenaan, naast de B I en U, er vervolgens de tekst achterzetten (via copy-paste bv) en dan nogmaal op die knop "quote" drukken, in "preview" kan je trouwens altijd eens kijken of het is gelukt of niet.


Ik heb het gecorrigeerd in zijn bericht. Anders staat het zo slordig.

Ivm de filmavond, de examens lopen bij ons tot 26 juni, maar die avond ben ik al bezet en de dag erop heeft draco nog examen, dus dat zal al niet gaan, de 27e trappen Draco en ik het dan af, om ergens de 2e juli terug te zijn, vanaf de 3e juli zal het dus voor mij passen.


Ik heb examens tot de 27e, en vanaf de derde tot de zevende zit ik in BERLIN! Ich gehe nach Berlin! Jochei! Vanaf de vrijdag (de 11e als ik me niet vergis) ga ik dan op vakantie met (andere) mentaal gehandicapten tot de 18e.

En dan nog een vraagje: wat voor spijs an drank gaan wij nuttigen op deze avond? Enkele amphora's en wat olijven of pullen bier en zakken chips/nootjes?


Tja, het zullen wel nootjes worden, hoe kunnen we anders:

Wie hem niet leuk vond kan dan een bak nootjes over Lupus uitkieperen :wink: .


Deze belofte moet dan toch eens nagekomen worden (aangezien van dat "boksen met broden als bokshandschoenen" ook al niet veel in huis kwam). En ik mij maar de hele week zitten trainen! U weet niet hoeveel kindertjes in de derde wereld van mijn oefenmateriaal hadden kunnen overleven! Verspilling, en allemaal uw schuld!!!


Loc
Quintus Claudius Locatus Barbatus
Rector
Princeps Gentis Claudiae
Consul
Senator
Patricius
Q. C. Locatus Barbatus
Senator
Senator
 
Posts: 525
Joined: Sat Aug 31, 2002 6:32 pm
Location: Gent

Postby Aulus Dionysius Mencius on Fri Jun 06, 2003 6:45 pm

Yow, broeders der Belgae !

Ik vind zo een filmavond wel een leuk idee, maar ik weet niet of we zullen aanwezig zijn aangezien Mencius een paar dagen na het eind van zijn examens, de 29 ste, zijn bakermat opzoekt. China (en Thailand onder voorbehoud, nog niet verklappen, hé Mus), here I come! 8)

Nog veel succes met de examens en Loc, my friend, ik hoop dat ge uw training nu es in praktijk kunt omzetten.

Vale bene,
Aulus Dionysius Mencius
Praefectus Belgicae, Rector of ColMil et Senator
User avatar
Aulus Dionysius Mencius
V. Cornicen
V. Cornicen
 
Posts: 234
Joined: Fri Sep 06, 2002 1:04 pm
Location: Ganda, Belgica

Next

Return to Roman Gatherings

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests

cron