Romeinse filmavond bis: maak uw keuze

Announcements about reenactments, conferences, history faires and other Roman organizations and events. Tell us what's happening in *your* Province this week!

Moderator: Aldus Marius

Romeinse filmavond bis: maak uw keuze

Postby Gnaeus Dionysius Draco on Sat Jun 14, 2003 3:46 pm

Goed heerschappen,

Graag had ik nu geweten:

1. HOEVEEL FILMS U WIL ZIEN

2. WELKE FILMS U WIL ZIEN

Duidelijke antwoorden aub :).

Draco

ps: Ik had er eerst een poll van gemaakt maar toen hij bijna af was crashte IE. Grmbl.
Gn. Dionysius Draco Invictus
User avatar
Gnaeus Dionysius Draco
Curialis
Curialis
 
Posts: 1618
Joined: Fri Aug 30, 2002 8:04 pm
Location: Belgica

Postby Marcus Pomponius Lupus on Sat Jun 14, 2003 4:13 pm

Wel,

Hoeveel films, dat hangt af van hoelang casa draco ons wil onderdak verlenen, gaat het om een middag en/of avond, een avond en/of nacht, een volledig weekend, een week, een maand,....

En welke films...dat hangt dan weer af van wat verkrijgbaar is natuurlijk ;-) Maar in mijn geval is alles goed, Titus zal ik door Atticus wel eens laten kopiëren, dus dat moet niet per se voor mij, alhoewel het een goeie film is natuurlijk.

Lup
Marcus Pomponius Lupus
Iurisconsultus
User avatar
Marcus Pomponius Lupus
Eques
Eques
 
Posts: 307
Joined: Fri Aug 30, 2002 8:40 pm
Location: Belgica

Postby Q. C. Locatus Barbatus on Sat Jun 14, 2003 5:37 pm

Hoeveel hangt dus inderdaad af van het hotel.

Ik stem in ieder geval op 'the life of brian', kwestie van iets om mee te lachen te hebben (buiten meule dan :twisted: ). Ik heb dat ding liggen op DVD.

En vergeet die broden niet!
Quintus Claudius Locatus Barbatus
Rector
Princeps Gentis Claudiae
Consul
Senator
Patricius
Q. C. Locatus Barbatus
Senator
Senator
 
Posts: 525
Joined: Sat Aug 31, 2002 6:32 pm
Location: Gent

Postby Quintus Aurelius Orcus on Sat Jun 14, 2003 5:45 pm

wel ik kan altijd amazons and gladiators meebrengen.
Ik heb ook the mummy, the mummy returns and the Scorpion King liggen. De scorpion king is wel min of meer het slechtste deel van de the mummy trilogie. ik kan ook scary movie 2 meebrengen als we serieus eens willen lachen.
Romulus
Quintus Aurelius Orcus
Rector ColRel
Rogator
Princeps gentis Aureliae
User avatar
Quintus Aurelius Orcus
Senator
Senator
 
Posts: 937
Joined: Sat Sep 14, 2002 5:05 pm
Location: Ghent, Belgica

Postby Tiberius Dionysius Draco on Sat Jun 14, 2003 11:02 pm

Hi,

Romulus Aurelius Orcus wrote:wel ik kan altijd amazons and gladiators meebrengen.
Ik heb ook the mummy, the mummy returns and the Scorpion King liggen. De scorpion king is wel min of meer het slechtste deel van de the mummy trilogie. ik kan ook scary movie 2 meebrengen als we serieus eens willen lachen.
Romulus


Hmm, The Mummy (alle 3), ik vind dan toch dat die minder heeft te maken met de oudheid dan Life of Brian (denk ik) en Scary Movie 2 al zeker niet (hoewel die zeer grappig is).

Maar ik opteer toch nog steeds voor films die iets te maken hebben met het oude Rome of Griekenland. Niets persoonlijks hoor, Romulus (bijna had ik Sokarus geschreven, ik moet nog wat wennen :)),maar het blijft nog altijd een Romeinse filmavond, niet?

Trouwens, ik denk dat we bij Amazons and Gladiators ook wel eens goed zullen kunnen lachen hoor. Ik heb hem zien staan bij de plaatselijke videoboer hier, en hij ziet er goddelijk slecht uit :twisted: !

Vale,

Tiberius
User avatar
Tiberius Dionysius Draco
Curator
Curator
 
Posts: 458
Joined: Sun Sep 01, 2002 5:18 pm
Location: Belgica

Postby Quintus Aurelius Orcus on Sat Jun 14, 2003 11:29 pm

Salve Tiberii
Het geeft niet. Ik wou alleen voor zorgen dat er in het aanbod wat diversiteit was en niet alleen over Rome of Griekenland gaat. Ik kan u al één ding zeggen: het enige goede aan Amazons and gladiators is het schoon volk dat er rond loopt. Tenzij als iemand Cleopatra (oude of moderne versie), The Odyssey of Jason and the Argonauts (oude en/of moderne versie) kan meebrengen. Allemaal goede films, maar kies zeker Arena niet. Slechte film, je kan er zelfs niet eens mee lachen.
Romulus
Quintus Aurelius Orcus
Rector ColRel
Rogator
Princeps gentis Aureliae
User avatar
Quintus Aurelius Orcus
Senator
Senator
 
Posts: 937
Joined: Sat Sep 14, 2002 5:05 pm
Location: Ghent, Belgica

Postby Tiberius Dionysius Draco on Sun Jun 15, 2003 12:02 pm

Salve,

het probleem met zo'n films als Cleopatra en dergelijke is dat ze vrij lang duren en dan zouden we maar 1 film op zo'n avond kunnen bekijken.

Dus dan zouden we er ofwel een paar avonden van moeten maken of gewoon 2 kortere films óf we zouden dan al van rond de middag moeten beginnen kijken. Maar ik denk dan wel dat dat iets te lang zou zijn.

Weet er iemand toevallig hoelang Spartacus duurt?

En als niemand er op tegen heeft zou ik naders voorstellen om Gladiator te bekijken, ik weet wel dat iedereen die al gezien maar het is de nieuwste film die iets met Rome te maken had en ook een van de betere.

En heeft er dan nog iemand suggesties voor de tweede film? Of misschien zelfs een derde (Asterix en de 12 werken ofzo :wink: ).

Vale,

Tiberius
User avatar
Tiberius Dionysius Draco
Curator
Curator
 
Posts: 458
Joined: Sun Sep 01, 2002 5:18 pm
Location: Belgica

Postby Gnaeus Dionysius Draco on Sun Jun 15, 2003 12:31 pm

Salvete;

Wat de tijd betreft. Ik zou ergens in de namiddag willen beginnen, laat ons zeggen rond een uur of vier. We kunnen na onze eerste film dan een stukje eten en daarna de tweede film bekijken.

Locate, er wordt in mijn eigen huis niet met mij gelachen want daar gaan dus 5 Meulemannen rondlopen 8).

Anyway, wat de films zelf betreft lijkt de meerderheid toch in elk geval een komische film te willen zien. Zowel The Life of Brian als Amazones & Gladiators zijn voor mij goed, maar ik zou willen weten wie welke al gezien heeft. Dan kunnen we die kiezen die nog door het minst mensen gezien is.

Wat de tweede (ernstige) film betreft: persoonlijk heb ik Quo Vadis? nog maar gedeeltelijk gezien en van Ben Hur herinner ik mij heel weinig, maar beide films lijken me toch wat te christelijk getint. Cleopatra, Spartacus en Gladiator heb ik al gezien. De eerste twee duren vrij lang dus mijn voorkeur zou uitgaan naar de laatste, maar ik denk dat er hier mensen zijn die hem al meer dan twee keer gezien hebben. Is dit een probleem? Laat iets weten!

Praktische info: de villa Dionysia is bereikbaar met het openbaar vervoer vanuit Gent. Vanuit St. Pieters Station vertrekt bus 48 die u tot 100 meter van mijn deur, in dezelfde straat brengt. Meer info volgt.

Valete,
Draco
Gn. Dionysius Draco Invictus
User avatar
Gnaeus Dionysius Draco
Curialis
Curialis
 
Posts: 1618
Joined: Fri Aug 30, 2002 8:04 pm
Location: Belgica

Postby Quintus Aurelius Orcus on Sun Jun 15, 2003 1:28 pm

Salve Draco

Wat de tijd betreft: het zal ervan af hangen in welke ploeg ik zit. De maandag moe ik nie werken, maar het kan zijn dat ik ook in het weekend moet werken. Ik begin om kwart voor 10 en ik heb gedaan ergens rond kwart na 6 in de avond. Moest ik niet kunnen afkomen, ben ik altijd bereid de film Amazons and Gladiators mee te geven. Dus het zal aan Mus of Locate zijn om erachter te komen in het SMAK als ze dit willen doen natuurlijk. Hou er wel rekening mee dat ik maar een half uur pauze heb als één van jullie erachter wil komen.
Eerlijk gezegd heb ik veel over Ben hur en Spartacus gehoord, maar nog niet gezien dus voor mij geeft het niet als het nu Ben Hur, Spartacus of Gladiator is die we te zien krijgen.
Ik vermoed wel dat ze in die films beter acteren dan in Amazons and Gladiators want daarmee kun je vooral om lachen. Het verhaal inbegrepen natuurlijk.
vale

Romulus
Quintus Aurelius Orcus
Rector ColRel
Rogator
Princeps gentis Aureliae
User avatar
Quintus Aurelius Orcus
Senator
Senator
 
Posts: 937
Joined: Sat Sep 14, 2002 5:05 pm
Location: Ghent, Belgica

Postby Anonymous on Mon Jun 16, 2003 12:54 am

1. non-stop
2. it happend on the way to the forum
Anonymous
 

Postby Publius Dionysius Mus on Tue Jun 24, 2003 3:09 pm

Gegroet!

Een fijn voorstel van Alexander: "A funny thing happened on the way to the forum" is echt een magnifieke film. Een samenraapsel van alle stukken van Plautus in één doldwaze komedie, echt een aanrader 'en waarschijnlijk een film die de meesten nog niet gezien hebben).

Daarnaast zou ik ook "Ben Hur" voorstellen, een echte klassieker kan nooit kwaad.

En "Titus", een meesterlijk werk dat best past op zo een avond.

Deze films zouden al heel wat tijd kunnen opvullen.

What d'ya think?

Valete bene
Publius Dionysius Mus

No Spartiate soul left alive to tell
How bravely they fought
By treason they fell
(Ancient Rites - Thermopylae)
User avatar
Publius Dionysius Mus
Eques
Eques
 
Posts: 236
Joined: Wed Aug 28, 2002 11:55 pm
Location: Belgium


Return to Roman Gatherings

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests